Le Pain Quotidien Suadiye "Nisan 2014"

Caddenin sakinleşmeye başladığı Suadiye tarafında huzur arayanların beklentilerini karşılayacak dingin bir cafe patisserie Le pain Quotidien... Ahşap masalardan oluşan iç mekan tasarımı oldukça hoş.



Menüde hafif ve sağlıklı seçeneklerin ön plana çıkarılmasına rağmen Le Pain Quotidien dendiğinde akla ilk çilekli tartının ve Nutella da neymiş dedirten Brunette' sinin gelmesi ise tam bir ikilem:)


Başlangıç olarak aldığımız fırınlanmış enginar tartine, birlikte servis edilen türk mutfağı klasiği bezelyeli enginarı tahtından indirmeyi başaramıyor:)


Paylaşım tabağı olan akdeniz mezelerinde benim için ızgara sebzeler ve mozeralla ön plana çıkıyor. 


Daha önce Dubai'de kahvaltısını deneyimlediğim ve Türkiye'de de kahvaltı ya da kahve & tatlı mekanı olarak zihnimde yer eden LPQ hakkındaki görüşlerim ana yemek olarak tercih ettiğim kinoa risotto ve çöreotlu somon ikilisinden sonra tamamen değişiyor.

Dev hamburgerleri, kızarmış patatesleri götürüp götürüp obezite sorunsalı ile karşı karşıya kalınca sağlıklı beslenmek gerekliliği akıllarına gelen Amerika'da popüler bir tahıl olan kinoaya başta mesafeli yaklaşsam da risottosunun balık ya da etle gayet uyumlu olabileceğini görüyorum. Ama bu tabakta esas beni benden alan çöreotuna batırılmış somon oluyor. 


Bir somonsever ve somonu farklı şekillerde pişirmeyi sever olarak çöreotu ve somonun uyumu karşısında hayretler içinde kalıyorum. Böyle hem sağlıklı hem lezzetti buluşlara bayılıyorum:)

LPQ’nin iddiali olduğu bir diğer ana yemek Alfredo soslu tavuk. Menüdeki tüm tavuk içeren seçeneklerde FREE RANGE denilen daha çok yumurta üretiminde duyduğumuz sistemde yetiştirilmiş tavuk eti kullanılıyor. Serbest dolaşımlı bu sistemde tavuklar hormonsuz yemlerle besleniyor, yaşam süreleri 70, 80 güne kadar çıkıyor.


Sağlıklı yaşam mottosuna sahip kafede prensip olarak alkollü içecek servisi yok. Organik şarap ile ilgili önerilerimin dikkate alınmasını umuyorum:) Şarap olmasa da o kadar güzel organik meyve suyu seçenekleri var ki, insan masadan sağlıklı kalktığını hissediyor. En trendy içeçek baharatlı elma suyu olsa da, benim favori lezzetim organik karadut suyu oluyor…


Final tabi ki mekanın meşhur tatlıları ile yapılıyor. Çilekli tart, kahveli ekler ve browni kardeşliği önce gözümüzü, sonra da damağımızı şenlendiriyor…


Bir hafta sonu sabahı organik ekmekleri ile kahvaltısını denemek üzere Le Pain Qutodien’e  veda ediyoruz…

Etiketler: , , , , ,